Aktualizacja: Optymalizacja Serwera #1
11.07.2024
-
Ograniczenie liczby mobówZmniejszyliśmy limit mobów spawniących się na serwerze. Nowe limity to:
- 20 potworów
- 5 zwierząt
- 2 wodne zwierzęta
- 2 wodne stworzenia otoczenia
- 3 podziemne wodne stworzenia
- 3 axolotle
- 1 stworzenie otoczenia na gracza
-
Szybsze despawnowanie przedmiotówWprowadziliśmy szybsze despawnowanie dla niektórych przedmiotów:
- Cobblestone, netherrack, piasek, żwir, dirt i liście - 15 sekund
- Dynie, plastry melona, kelp, bambus, trzcina cukrowa - 15 sekund
- Rusztowania - 30 sekund
-
Zmiana zasięgu spawnu mobówZmniejszyliśmy zasięg spawnu mobów do 3 chunków wokół gracza. Dzięki temu:
- Powinniście zauważyć większą liczbę mobów w waszym bezpośrednim otoczeniu
- Zmniejszy się obciążenie serwera związane z przetwarzaniem odległych mobów
- Poprawi się ogólna wydajność, szczególnie na słabszych komputerach
-
Optymalizacja działania redstoneWprowadziliśmy nowy system redstone "ALTERNATE_CURRENT", który:
- Działa szybciej i bardziej wydajnie
- Zmniejsza liczbę niepotrzebnych aktualizacji bloków
- Może wpłynąć na niektóre bardzo zaawansowane konstrukcje, ale większość układów powinna działać jak dotychczas
-
Zmiany w zachowaniu mobówZoptymalizowaliśmy AI mobów:
- Moby będą aktualizować swoje cele co 20 ticków zamiast co tick
- Villagerzy będą szukać łóżek w promieniu 16 bloków, co znacznie zmniejszy obciążenie w wioskach
- Delfiny nie będą już szukać skarbów, co poprawi wydajność w oceanach
-
Optymalizacja eksplozjiWprowadziliśmy nowy, szybszy algorytm obliczania eksplozji. Może to spowodować niewielkie różnice w obrażeniach od eksplozji, ale znacznie poprawi wydajność serwera podczas dużych eksplozji.
-
Zmiany w działaniu hopperówZoptymalizowaliśmy działanie hopperów:
- Hoppery będą przenosić przedmioty co 8 ticków zamiast co tick
- Hoppery będą sprawdzać zawartość nad sobą co 8 ticków